Klinik Chiron
ZONETERAPI

Ved første konsultation optages en journal, jeg taler med dig om dit aktuelle problem, hvilke faktorer der kan være mulig årsag til din krops nuværende ubalancer, din læges diagnose, tidligere sygdomsforløb/ubalancer mv.

Zoneterapibehandlingen foregår ved trykmassage på fødderne, gennem de enkelte reflexzoners ømhedsgrad, hudens tilstand mm. danner jeg mig et billede af ubalancens karakter og styrke.

Behandlingen tilrettelægges derefter ud fra hvad disse to faktorer, samtale og undersøgelse af reflexzoners tilstand, tilsammen fortæller.

Zoneterapi kan benyttes af mennesker i alle aldre, som ønsker at genoprette, fremme eller bevare sundhed og livskvalitet.

Min erfaring inden for zoneterapi omfatter blandt andet:

Allergi
                                                               Barnløshed
                                                               Fordøjelsesproblemer
                                                               Hormonelle lidelser
                                                               Hovedpine/migræne
                                                               Kredsløbssygdomme
                                                               Kolik
                                                               Led-og muskelsmerter
                                                               Luftvejslidelser
                                                               Smertelindring
                                                               Vestimulering under fødsel
                                                               Urinvejslidelser
                                                               samt meget mere

Reaktioner på behandlingen kan være forskellige, men enhver reaktion er tegn på en bedring af balance og almentilstand.

Nogle typiske reaktioner kan være:
Gamle skavanker kan blusse op - grumset mørk urin - hovedpine - humørsvingninger - kulderystelser - udskillelse af sekret gennem næse/svælg - øget tarmfunktion/vandladning - ømhed i muskler og led.

Zoneterapeuten har tavshedspligt

For at kunne opnå tilskud fra Danmark-sygeforsikring, skal der være stillet en lægelig diagnose - det er altid vigtigt, at du kontakter din læge ved sygdom og pludseligt opståede skader

Læs også om Zoneterapi og kræftbehandling